Új elektronikus ügyintézési lehetőség

2020. március 19.

A Pannónia Nyugdíjpénztár 2020. március 20-ától bevezeti tagjai számára a hitelesített elektronikus, PDF formátumú dokumentumban történő egyoldalú ügyintézés lehetőségét.

A kormányzati ügyfélkapus regisztrációval rendelkező tagok a Pénztárhoz intézett igényeiket az ún. AVDH-szolgáltatás keretében hitelesíthetik, és a hitelesített dokumentumot a Pénztárhoz e-mailben benyújthatják. Az eljárás gyors, biztonságos és kényelmes, bármikor és bárhonnan elérhető, ahol van internetkapcsolat.

Az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH) szolgáltatás keretében a kormányzati szolgáltató (NISZ Zrt.) a felhasználó pénztártag által rendelkezésre bocsátott dokumentumot az azonosított személyhez rendeli, majd a személyhez rendelést hitelesen igazolja azzal, hogy a személy adatait a dokumentumhoz kapcsolt igazolásba foglalja. Az igazolás teljes bizonyító erejű magánokirat, az így igazolt dokumentum a pénztári ügyintézések többségében felhasználható.

Az AVDH-szolgáltatás keretében a pénztártag által kitöltött nyomtatványt, készített dokumentumot a hitelesítő Szolgáltató digitális aláírással hitelesíti és időbélyegzővel látja el, továbbá a dokumentumban az érintett személy 4T adataival igazolást helyez el. A 4T adat (születési név, születési hely, születési dátum, anyja neve) egyértelműen igazolja a magánszemélyt.

A szolgáltatás a magyarorszag.hu oldalon érhető el, bejelentkezést követően.

  • A baloldali szürke sávban a pajzs ikonnal jelzett „HITELESÍTÉS” szolgáltatást kell használni és a „Hiteles PDF” fájltípust kell kiválasztani.
  • A feltöltés után elkészült hitelesített PDF dokumentum letölthető, a letöltött dokumentum szükséges az ügyintézéshez
  • letöltött hitelesített PDF dokumentum saját e-mail címről az epapir@pannonianyp.hu címre elküldve a Pénztárhoz ügyintézés céljából benyújtható. Levelezőrendszerünk automatikus levelet küld a feladó címre a levél beérkezésről.

Felhívjuk tagjaink figyelmét, hogy a fenti e-mail címre kizárólag AVDH-szolgáltatással hitelesített és  letöltött PDF dokumentumot küldjenek. Érdemi ügyintézés, kizárólag ilyen dokumentummal történik. A 24 órás érvényességű letöltő linket se közvetlenül a NISZ rendszeréből, se saját e-mail címről ne küldjék.

A hitelesített PDF dokumentum jellemzői:

  • a jobb felső sarokban világosszürke „AVDH Bélyegző” jelenik meg
  • a „Aláírások” között „AVDH Bélyegző” és „Minősített időbélyegző” szerepel (az olvasó programban általában tollal jelzett ikonnal, vagy Aláíráspanellel nyitható meg)
  • a csatolmány egy „Igazolás”, amely az azonosított ügyfél 4T adatát tartalmazza (az olvasó programban általában egy gemkapoccsal jelzett ikonnal nyitható meg)

Pénztárunk a fenti jellemzőknek maradéktalanul megfelelő PDF dokumentumot fogad el ügyintézésre.

Felhívjuk tagjaink figyelmét, hogy a 24 órás érvényességű linket tartalmazó e-mailt ne küldjék el ügyintézés céljára, mivel a letöltést nem tudjuk garantálni.

Milyen ügyek intézhetők ebben a formában? – Szinte minden!

  • 10 éves várakozási idő letelte utáni kifizetés igénylés
  • nyugdíjszolgáltatás igénylés
  • tagi kölcsön igénylés
  • portfólióváltás igénylés
  • adatváltozás bejelentés
  • kedvezményezett jelölés
  • kedvezményezett (örökös) részére történő kifizetés kérelme
  • kiskorú kedvezményezett (örökös) részére történő kifizetés kérelme

Technikai kiegészítés (2020.03.21. 19:19)

Hogyan használjuk az AVDH-szolgáltatást?

  • a magyarorszag.hu oldalról indítva
  • hitelesített PDF-fájl formátumot kell választani, az elkészült fájlt le kell tölteni
  • a letöltött fájlt saját e-mail címről kell elküldeni
  • a Pénztár kizárólag hitelesített PDF fájlt fogad és kezel az epapir@pannonianyp.hu címen
  • a Pénztár levelező rendszere a beküldött e-mailről érkeztető üzenetet küld a feladó e-mail címre

Milyen dokumentumot lehet hitelesíteni?

  • ajánlott a gépi kitöltésű PDF nyomtatvány, a szövegszerkesztő programban (pl. Word) írt levél, vagy
  • a kézzel kitöltött nyomtatvány, szkennelve vagy fényképezve, kis felbontásban, de olvasható minőségben
  • a dokumentumot nem kell tanúkkal aláíratni
  • a végeredmény kis méretű fájl legyen, legfeljebb 0,3-1,5 Mb

Hogyan NE használjuk az AVDH-szolgáltatást?

  • ne továbbítsunk letöltő linket tartalmazó levelet, a link érvényessége 24 óra, a 24 órán belüli letöltést a Pénztár nem garantálja
  • ne küldjünk letöltő linket közvetlenül a Pénztár e-mail címére, mert:
    • a küldő személy semmiyen visszaigazolást nem kap
    • téves e-mail cím beírás esetén a küldemény elvész, sem a küldő sem a Pénztár nem nem kap értesítést
  • ne küldjünk ASiC fájlt, ezt a Pénztár nem dolgozza fel